24.11.08

Περιβάλλον, μιά διαφορετική άποψη.

Carbon dioxide variations during the last 500 ...Image via WikipediaΠριν λίγες μέρες ένα email που αναφερόταν στην καταστροφή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους κατασκευαστές τους, έκανε τη βόλτα του σε πολλούς email clients.
O φίλος μου ο Νίκος, απ' την Κρήτη, έστειλε μια απάντηση την οποία θεωρώ ότι έχει ενδιαφέρον να διαβάσετε:


Είναι γεγονός ότι η οικολογία "πουλάει". Απλά κάθε φορά με διαφορετική βιτρίνα. Τελευταία φαίνεται η βιτρίνα να είναι η αυτοκίνηση.
Οι ίδιοι οικολόγοι που μας λένε "αγοράστε ηλεκτρικά αυτοκίνητα" είναι που μας λένε να μην αφήνουμε ανοιχτές λάμπες ή το air-condition στο full. Αλλά το ενεργειακό κόστος (με ότι συναπάγεται αυτό) για τη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν τους νοιάζει. Ας παράγει δηλαδή π.χ. extra καυσαέρια η ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα απλά για να τα γλιτώσει η Αθήνα; not my cup of tea.
Ένα ευσυνείδητο νοικοκυριό στην Αθήνα καταναλώνει/μπορεί να φτάσει να καταναλώνει, γύρω στα 7-8 μόνο kwh τη μέρα. Το RAV4-EV "χωράει" 27 kwh περίπου στη μπαταρία του και μπορεί να κινηθεί σε συνθήκες πόλης για περίπου 120 km με αυτή την ενέργεια. Σε μια πόλη όπως η Αθήνα μια μέση καθημερινή χρήση είναι περίπου 20 km (και λίγα λέω). Άρα έχουμε 120/20 = 6 ημέρες αυτονομίας για τα 27 Kwh, ή 4.5 kwh τη μέρα, δηλαδή επιπλέον 56% στην ημερήσια κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος (ενός ευσυνείδητου νοικοκυριού, υπενθυμίζω).
Πώς ακριβώς θα πείσεις ένα ενεργειακά ευσυνείδητο νοικοκυριό, που ήδη ακολουθεί μια κάποια αυστηρότητα στην κατανάλωση ηλεκτρικού για να πετύχει τα 7-8 kwh τη μέρα, να αυξήσει από το πουθενά κατά 56% την ημερήσια κατανάλωσή του; Και με δεδομένο ότι το νέο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο ΔΕΝ θα είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση εκτός πόλης (ούτε μέχρι τη Λαμία θα επαρκεί μιά φόρτιση, χώρια τις περιορισμένες επιδόσεις) άρα τι, θα έχουν ΚΑΙ ένα ακόμη συμβατικό για τις εκτός πόλης διαδρομές; Ειδικά από τη στιγμή που το κράτος επιβάλει τέλη κυκλοφορίας (και ρύπων οσονούπω) και τεκμήρια χρήσης χωρίς να διακρίνει ανάμεσα  σε  τακτική/αστική χρήση και περιστασιακή/υπεραστική;
Αυτό που πρέπει να μας γίνει κοινή συνείδηση είναι ότι η καθημερινότητα που πλέον ακολουθούμε έχει κάποιες ενεργειακές απαιτήσεις. Όσο και αν τις μειώσουμε, θα είναι κατά πολύ παραπάνω από τις ενεργειακές απαιτήσεις άλλων εποχών (στις οποίες εποχές αν ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ να καταναλώσουμε παραπάνω ενέργεια, σίγουρα θα το κάναμε! Κρυώναμε και επινοήσαμε νέους τρόπους να ζεσταινόμαστε = κατανάλωση ενέργειας, θέλαμε αποδοτικότερες μετακινήσεις και επινοήσαμε νέα μέσα μεταφοράς = κατανάλωση ενέργειας). Όμως στοχεύαμε σε αυτήν την νέα καθημερινότητα, αλλιώς δε θα τα επινοούσαμε όλα αυτά. Και τώρα που βλέπουμε ότι ίσως και να το παρακάναμε υποκρινόμαστε ως συνήθως. Η ενέργεια θα δαπανηθεί σε μεγάλες ποσότητες, όσο ζούμε σε "σύγχρονες συνθήκες". Τελεία και παύλα. Αποδοτικότερη χρήση μπορεί να γίνει, αλλά και πάλι θα ξοδεύουμε. Είτε σε μορφή πετρελαίου είτε ηλεκτρικού ρεύματος.
Ακόμη και αν οι εταιρείες πετρελαίου, με όλη τη δημοσιότητα που έχει πάρει το θέμα της αυτοκίνησης και των συνεπαγόμενων ρύπων τελευταία, σταματήσουν να μποϊκοτάρουν την εξέλιξη και καθιέρωση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, θα διασφαλίσουν από άλλες πλευρές (που τυγχάνουν λιγότερης δημοσιότητας) την κατανάλωση πετρελαίου.
Και καλά θα κάνουν. Όταν ψαχνόμασταν για ενέργεια για να διασφαλίσουμε τη μετάβαση στον "θαυμαστό καινούριο κόσμο" χαρήκαμε που κάποιοι επιχειρηματίες ρίσκαραν, άφησαν τα πρόβατα και τα γελάδια στο Τέξας και ασχολήθηκαν με το πετρέλαιο. Τώρα που μας έπιασαν τα οικολογικά μας περιμένουμε όλοι αυτοί αδιαμαρτύρητα να βάλουν λουκέτο;
Έλεος. Ο μέσος ηλίθιος δημόσιος υπάλληλος προστατεύεται για να καταναλώνει χωρίς να παράγει. Ο μέσος χαραμοφάης κληρικός προστατεύεται για να καταναλώνει χωρίς να παράγει. κλπ κλπ. Αυτοί είναι μεγαλύτερη ρύπανση από το CO2.
Ας λύσουμε τα κοινωνικά μας προβλήματα πρώτα, είναι (προς το παρόν) σημαντικότερα από τα οικολογικά (τα οποία ειρήσθω εν παρόδω είναι εν μέρει συνέπεια των κοινωνικών).

Reblog this post [with Zemanta]

23.11.08

Sotomi audiofiles 09

Eπεισόδιο sotomi audiofiles 09

20.11.08

Απεργούν στο μετρό. Ας την "πληρώσει" μόνο ο εργοδότης τους, όχι εμείς.

Metro WomanImage by Extra Medium via FlickrΓιατί να είμαι σήμερα πάνω από 3,5 ώρες στο δρόμο, γιατί να γίνονται οι δρόμοι πάρκινγκ; Γιατί να πληρώνουμε όλοι μας τις απεργίες ορισμένων κλάδων;
Δεν είμαι εναντίον τους. Αλλά με την ταλαιπωρία που προκαλούν δεν κανείς δεν είναι υπέρ τους.
Μήπως όμως θα έπρεπε να έχουμε εξέλιξη, κάποια νέα αντιμετώπιση και στις απεργίες; π.χ. μια ιδέα που μου φαίνεται λογική, και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει καλύτερα τους στόχους των απεργών: αντί να κλείνουν το μετρό και να ταλαιπωρούν όλους εμάς, απλώς να κλείσουν τα μηχανήματα με τα εισιτήρια. Αυτά που βγάζουν εισιτήρια, τα γκισέ που δίνουν εισιτήρια κι αυτά που ακυρώνουν τα εισιτήρια. Έτσι το μετρό θα λειτουργεί, το κοινό θα εξυπηρετείται αλλά η εταιρεία που δεν ασχολείται με τους εργαζόμενούς της, θα έχει το κόστος (που ούτως ή άλλως το έχει και με την τωρινή μορφή της απεργίας).
Δεν γνωρίζω τα νομικά θέματα κι αν υπάρχει τυπικό-νομικό κώλυμα. Γιατί αν δεν υπάρχει,  τότε καιρός είναι να δούμε κάποια καινοτομία και στις απεργιακές κοινοτοποιήσεις. Είναι σίγουρο ότι θα είναι πιο αποτελεσματικές και για ένα άλλο λόγο: θα ασχοληθούν περισσότερο μαζί τους τα ΜΜΕ και θα ενημερωθούν έτσι όλοι οι πολίτες.

17.11.08

Sotomi audiofiles 08

Eπεισόδιο sotomi audiofiles 08

9.11.08

Sotomi audiofiles 07

Eπεισόδιο sotomi audiofiles 07

4.11.08

live blogging on US election day

Ο Ν. Δρανδάκης έχει υποσχεθεί να μας κρατήσει ενημερωμένους (Τρίτη βράδυ) με το live blogging για την αμερικάνικη προεδρική εκλογή από το nylon.gr. Θα έχει ενδιαφέρον κι ελπίζω όλοι να κάνετε μια βόλτα από κει για να δείτε τουλάχιστον πώς λειτουργεί. Είμαι σίγουρη ότι θα έχει ενδιαφέρον.
Στη διάρκεια του live blogging θα κάνω ένα βασικό σχολιασμό για όσα θα βλέπω να εξελίσσονται την ώρα που θα κλείνουν οι κάλπες και θα έρχονται τα πρώτα αποτελέσματα. Ελπίζω ότι στη διαδικασία αυτή δεν θα είμαι μόνος και θα ζητήσω από φίλους των οποίων τη γνώμη εκτιμώ να συμμετέχουν μαζί μου - εφόσον αντέχουν βεβαίως. Με το λογισμικό του Coveritlive που θα χρησιμοποιώ όμως θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να συμμετέχει κάνοντας σχόλια επάνω στα δικά μας.NYLON, Nov 2008
Πρόσθεση: live blogging θα κάνει και το reality-tape καθώς και το radiobubble όπως ενημερώνει το metablogging.gr

2.11.08

Mind your gap in...presentations

Ένα θέμα σημαντικό, όταν μιλάς και παρουσιάζεις σε κοινό, είναι οι δεξιότητες παρουσίασης (presentation skills) που διαθέτεις ή φροντίζεις να αποκτήσεις. Δεξιότητες που βοηθούν να έχεις το κοινό "μαζί σου", να σε παρακολουθεί με ενδιαφέρον. Οι ικανότητες αυτές αποκτούνται με πρακτική εξάσκηση (σεμινάρια, εμπειρία, πρόβες-πρόβες-πρόβες) και εμπειρία.

Αφορμή για την παραπάνω αναφορά ήταν το 3o GGD, που φιλοξένησε την Orli Yakuel, η οποία ανεξάρτητα από την ουσία της ομιλίας της, έκανε μια μη ελκυστική παρουσίαση. Μίλαγε σιγά, κοίταζε το πάτωμα, έδειχνε πολύ αγχωμένη (δεν είχε προετοιμαστεί;) και γενικά με έκανε να βαριέμαι. Αντίστοιχα και η παρουσίαση για τις φωτογραφικές της Sony, με επιπλέον στοιχείο τη βιασύνη. ('να σας τα πω να τελειώνω'). Αντίθετα η παρουσίαση για το ermou.gr ήταν πιο ζωντανή και αυθόρμητη.
 

Γενικότερα, λείπει αυτό που επιβάλει η δημιουργική προσέγγιση στις παρουσιάσεις: το story telling. Περιγραφή μια 'ιστορίας' με αρχή-μέση-τέλος. Δεν είναι εύκολο. Θέλει χρόνο και δουλειά. Είναι όμως απαραίτητο για να καταλάβει το κοινό το θέμα σας.
Μια συμβουλή σε όσους δεν έχουν τον χρόνο να οργανωθούν πολύ καλά: προσπαθήστε να είστε ο εαυτός σας. Θα κάνετε σίγουρα λιγότερο βαρετή παρουσίαση. (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
).